Informacja o zakresie działalności Urzędu – tekst łatwy do czytania i zrozumienia (ETR)
Urząd Gminy w Makowie
Urząd Gminy w Makowie, czyli w skrócie Urząd,
znajduje się przy ulicy Akacjowej 2A w Makowie.

To jest główny budynek Urzędu.
W tym budynku pracują Wójt i urzędnicy.
Wójt jest szefem Urzędu.
Wójtem Gminy Maków jest Jerzy Stankiewicz.

Wójtowi w pracy pomagają Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy
i inni pracownicy urzędu.
Czym zajmuje się urząd?
W Urzędzie możesz:
- zameldować się, czyli zgłosić to, gdzie mieszkasz,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- zapłacić lokalne podatki, w tym podatek od nieruchomości
czyli gruntów, budynków, budowli, ich części na przykład mieszkań, - zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci,
- zgłosić prowadzenie własnej firmy.
Urząd ma też inne zadania:
- obsługuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski,
wybory do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego, - prowadzi spis ludności w mieście,
- prowadzi spis firm, które są w gminie,
- zarządza gminą w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem,
- ustala jakie będą lokalne podatki,
- ustala jakie będą lokalne opłaty,
- planuje przestrzeń w gminie,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne gminie budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
- dba o przyrodę i zieleń w gminie,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
- pilnuje i dba o czystość i porządek,
- dba o zabytki,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Kontakt z pracownikami Urzędu:
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:
- w poniedziałek, wtorek i środę od 8.00 do 16.00
- w czwartek od 8.00 do 18.00,
- w piątek od 8.00 do 14.00,
- w sobotę i niedzielę Urząd jest zamknięty.
To są godziny pracy Urzędu.
Wtedy możesz przyjść lub zadzwonić do Urzędu.
Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?
Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Gminy Maków
ulica Akacjowa 2A
96-124 Maków
Możesz napisać pismo i przynieść do Punktu Obsługi Interesantów

Punktu Obsługi Interesantów to miejsce, w którym zostawisz pisma i dokumenty.
W punkcie możesz zapytać, gdzie załatwisz Twoją sprawę.
Punkt jest na parterze w głównym holu.
Punkt jest otwarty w godzinach pracy Urzędu.
Możesz napisać wiadomość i wysłać
na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej.
Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub w telefonie komórkowym.
Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP.
ePUAP to skrót nazwy:
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.

Platforma ePUAP to taki specjalny rodzaj poczty elektronicznej.
Musisz mieć Internet i konto na platformie ePUAP.
Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę internetową platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl.
Adres skrzynki Urzędu na platformie ePUAP to: /k0t0g97xaq/skrytka
Możesz wysłać faks pod numer
46 831-20-17
Możesz zadzwonić na numer
46 831-20-09.
Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu
i spotkać się z pracownikiem.
Jak trafisz do Urzędu?
Możesz przyjechać do nas samochodem:
Przy Urzędzie jest bezpłatny, ogólnodostępny parking, z wydzielonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością.
Takie miejsce parkingowe znajduje się przy wejściu do urzędu.
Miejsce parkingowe jest pomalowane na kolor niebieski.
Możesz przyjechać do nas autobusem:
Obok Urzędu znajdują się 2 przystanki autobusu szkolnego, którym również każdy mieszkaniec może dojechać pod budynek urzędu.
Czy Urząd jest dostosowany
dla osób z niepełnosprawnością?
Budynek Urzędu jest w dużym zakresie dostępny.
- wejście do budynku z poziomu parkingu bez barier architektonicznych,
- w holu znajduje się dostępna toaleta dla niepełnosprawnych,
- w głównym holu znajduje się Punkt Obsługi Interesantów z obniżoną ladą, wyposażony w pętlę indukcyjną,
- w holu na podłodze zamontowane są pola uwagi dla osób niedowidzących,
- w holu znajduje się tablica tyflograficzna oraz czytelna tablica informacyjna,
- w urzędzie można skorzystać z tłumacza online Polskiego Języka Migowego,
- do dyspozycji jest tak zwany „pokoju wyciszenia”,
- pokoje posiadają tabliczki z opisem w alfabecie Braille’a.
